Page 29 - sst-2022b
P. 29

προσανατολισμού σπουδών οικονομίας και πληροφορικής.                 Πίνακας I
            Τα  μαθηματικά   ως  εξεταζόμενο  μάθημα  διαχρονικά
            δυσκολεύουν    τους   μαθητές   και   σημειώνουν   Πίνακας Χαρακτηριστικών και των Αντίστοιχων Δυνατών Τιμών τους
            τα   υψηλότερα  ποσοστά  χαμηλών  βαθμολογίων.   Είναι   ΕΙΣΟΔΟΙ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ      ΕΞΟΔΟΣ ΤΟΥ
            όμως  και  ένα  σημαντικό  κριτήριο  για  τις  συνολικά                            ΔΙΚΤΥΟΥ
            υψηλές  ή  χαμηλές  επιδόσεις  του  υποψηφίου.  Πολλές   ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  ΤΙΜΗ
            μαθηματικές  έννοιες  και  εργαλεία  χρησιμοποιούνται  και   Βαθμός Α΄ Τετραμ.
            στα υπόλοιπα μαθήματα  των ομάδων προσανατολισμού,   Άλγεβρα Α΄ Λυκείου
            ενώ  η   υψηλή  επίδοση  στα  μαθηματικά  διευκολύνει  την   Βαθμός Β΄ Τετραμ.
                                                                Άλγεβρα Α΄ Λυκείου
            κατανόηση,  τον  χειρισμό  και  την  επεξεργασία  εννοιών   Γραπτές   Εξετάσεις
            άλλων επιστημονικών τομέων όπως π.χ. στην φυσική και   Άλγεβρα Α΄ Λυκείου
            στην πληροφορική.                                   Βαθμός Α΄ Τετραμ.
               Ένα εργαλείο με το οποίο θα μπορούσε να προβλεφθεί   Γεωμετρία Α΄ Λυκ.
            η  επίδοση  ενός  μαθητή  στις  πανελλήνιες  εξετάσεις  θα   Βαθμός Β΄ Τετραμ.
            μπορούσε να χρησιμοποιηθεί τόσο από την οικογένεια του   Γεωμετρία Α΄ Λυκ.
            μαθητή  για  τον  καλύτερο  οικογενειακό  προγραμματισμό   Γραπτές   Εξετάσεις
            αλλά  και  από  τον  ίδιο  τον  μαθητή  ως  ένα  διδακτικό   Γεωμετρία Α΄ Λυκ.
            βοήθημα  με  το  οποίο  θα  μπορούσε  να  εντοπίσει  τις   Βαθμός Α΄ Τετραμ.
            αδυναμίες  του  και  τις  δυνατότητες  του.  Έτσι  ως   Άλγεβρα  Β΄ Λυκ.
            αντικείμενο  αυτής  της  ερευνητικής  εργασίας  ήταν  να   Βαθμός Β΄ Τετραμ.
                                                                Άλγεβρα Β΄ Λυκ.
            παραχθεί  ένα  τέτοιο  εργαλείο  βασιζόμενο  στα  τεχνητά   Γραπτές   Εξετάσεις
            νευρωνικά  δίκτυα  με  το  οποίο  θα  είναι  δυνατόν  να   Άλγεβρα Β΄ Λυκ.
            προβλεφθεί  η  επίδοση  ενός  μαθητή  στο  μάθημα  των   Βαθμός Α΄ Τετραμ.
            μαθηματικών στις πανελλήνιες εξετάσεις χρησιμοποιώντας   Γεωμετρία Β΄ Λυκ.   [0.20]
            ως  δεδομένα  τη  σχολική  του  επίδοση  στο  μάθημα  των   Βαθμός Β΄ Τετραμ.    Βαθμός
            μαθηματικών  (Άλγεβρα  –  Γεωμετρία  -  Μαθηματικά   Γεωμετρία Β΄ Λυκ.         Πανελλήνιων
            Προσανατολισμού)   στις τρεις τάξεις του Λυκείου.   Γραπτές   Εξετάσεις         Εξετάσεων   [0.20]
                                                                Γεωμετρία Β΄ Λυκ.          στο Μάθημα
                                                                Βαθμός Α΄ Τετραμ.              των
            B. Δεδομένα                                         Μαθηματικά                 Μαθηματικών
                                                                προσ/σμού Β΄ Λυκ.
                                                                Βαθμός Β΄ Τετραμ.
               Τα δεδομένα που αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθούν   Μαθηματικά
            για το πρόβλημα της πρόβλεψης του βαθμού στο μάθημα   προσ/σμού Β΄ Λυκ.
            των  μαθηματικών  στις  πανελλήνιες  εξετάσεις   ήταν  οι   Γραπτές   Εξετάσεις
            επιδόσεις στα τετράμηνα και στις γραπτές εξετάσεις όλων   Μαθηματικά
            των  μαθημάτων  που  ανήκουν  στο   χώρο  των       προσ/σμού Β΄ Λυκ.
            μαθηματικών. Ακόμα θα έπρεπε να καταγραφεί η ομάδα   Βαθμός  Α΄  Τετραμ.
            προσανατολισμού στην οποία άνηκε ο μαθητής κατά την   Μαθηματικά
            φοίτησή  του  στην  Γ’  Λυκείου.  Πιο  συγκεκριμένα  θα   προσ/σμού Γ΄ Λυκ.
            έπρεπε   να   συγκεντρωθούν   για   ένα   σύνολο    Βαθμός  Β΄  Τετραμ.
            αποφοιτησάντων  μαθητών  οι  βαθμοί  πρώτου  και    Μαθηματικά
                                                                προσ/σμού Γ΄ Λυκ.
            δευτέρου τετραμήνου καθώς και ο βαθμός των γραπτών   Ομάδα            0
            εξετάσεων για τα μαθήματα:                          προσανατολισμού   (ΟΧΙ)
                • της Άλγεβρας γενικής παιδείας της Α’ και της Β’  θετικών σπουδών   ή   1
                    Λυκείου                                                       (ΝΑΙ)
                • της  Γεωμετρίας  της  γενικής  παιδείας  της  Α’  και  Ομάδα    0
                    της Β’ Λυκείου                              προσανατολισμού   (ΟΧΙ)
                • των μαθηματικών προσανατολισμού της Β’ και Γ’  σπουδών  οικονομίας  ή   1
                    Λυκείου                                     και πληροφορικής   (ΝΑΙ)
               Απαραίτητο κρίθηκε και να καταγραφεί και η ομάδα
                                                                 Για τη συλλογή  των δεδομένων υποβλήθηκε επίσημο
            προσανατολισμού που ανήκε ο μαθητής κατά την φοίτησή   αίτημα  στο  Υπουργείο  Παιδείας  το  οποίο  και  απάντησε
            του   στην   Γ’   Λυκείου,   δηλαδή   την   ομάδα
            προσανατολισμού   Θετικών   σπουδών   ή   Σπουδών   θετικά στο αίτημα, αποστέλλοντας ένα αριθμό αρχείων τα
                                                              οποία περιείχαν τις ζητούμενες βαθμολογίες ενός αριθμού
            Οικονομίας  και  Πληροφορικής.  Επομένως  θα  έπρεπε  να
            συλλεχθούν  δεδομένα  για  19  χαρακτηριστικά  (features)   μαθητών  που  διαγωνίστηκαν  στις  πανελλήνιες  εξετάσεις
                                                              του  Ιουνίου  του  2018.  Από  την  επεξεργασία  αυτών  των
            που θα  αντιστοιχούσαν στις εισόδους του δικτύου και μία
            μεταβλητή που θα αντιστοιχούσε στην έξοδο του δικτύου   αρχείων δημιουργήθηκε  ένα αρχείο σε μορφή CSV  που
                                                              περιείχε  όλες  τις   ζητούμενες  βαθμολογίες   150
            και οι οποίες παρουσιάζονται συνοπτικά στον παρακάτω
            Πίνακα I:                                         αποφοίτων.
                                                                 Από  την  ανάλυση  των  δεδομένων  των  150  μαθητών
                                                              προέκυψε ότι οι 70 από αυτούς ήταν μαθητές που ανήκαν
                                                              στην ομάδα προσανατολισμού των θετικών σπουδών και
                                                              οι  80  στην  ομάδα  προσανατολισμού  των  σπουδών



                                                                                                        62
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34