Στις 19/7/2017, πραγματοποιήθηκε για το κοινό της Πάτρας εκλαϊκευτική ημερίδα Αστρονομίας Αστροφυσικής (υπεύθυνο μέλος ΔΕΠ της ΣΘΕΤ για τη διοργάνωση η Αστροφυσικός Νεκταρία Γκιζάνη με ειδικότητα στη Ραδιοαστρονομία). Στη διάρκειά της, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να συνειδητοποιήσουν σφαιρικά, που βρίσκονται στο συμπαντικό χώρο: στο οπτικό μέρος της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας που δεχόμαστε από παντού, αλλά επίσης έμαθαν για την ύπαρξη μιας αόρατης πλευράς του Διαστήματος και του Σύμπαντος εν γένει, εξίσου συναρπαστική, εντυπωσιακή και ενδιαφέρουσα όπως κάθε τι άγνωστο, αόρατο και καινούριο.
Το κοινό ενημερώθηκε για τη ζωτική λειτουργία του δικού μας αστεριού, τον Ήλιο, για το τι παρατηρείται σε χωροχρονικό βάθος στο οπτικό που είναι ευαίσθητα τα μάτια των έμβιων όντων, για το τι μαθαίνουμε για τον Κόσμο – Σύμπαν παρατηρώντας στην αόρατη ακτινοβολία (στα ραδιοκύματα, στις Ακτίνες Χ, σκοτεινή ύλη και ενέργεια), για το ποια είναι η αρχή – η – εξέλιξη και το τέλος (αν υπάρξει) του Σύμπαντος. Επιπλέον διέδρασε με οπτικά τηλεσκόπια, μαθαίνοντας τη λειτουργία τους, και τα χρησιμοποίησε παρατηρώντας στο ορατό τα ουράνια σώματα που ήταν ορατά το βράδυ της ημερίδας: Πλανήτες, αστέρια, νεφελώματα, γαλαξίες.






